Αλάτι Ιμαλαϊων και Θαλασσινό Αλάτι

Αλάτι Ιμαλαϊων και Θαλασσινό ΑλάτιΑλάτι Ιμαλαϊων και Θαλασσινό ΑλάτιΜια φορά κι έναν καιρό ( μερικές εκατοντάδες χιλιάδες χρόνια πίσω ), μεγάλες ποσότητες κρυσταλλικού, θαλασσινού άλατος, βαθιά στα Ιμαλάϊα, ήταν καλυμμένες από λάβα. Εκτός του ότι βρισκόντουσαν σε προστατευμένο περιβάλλον, περιτριγυρισμένο από χιόνι και πάγο όλο το χρόνο, η λάβα θεωρείται ότι προστάτεψε το αλάτι από τη σημερινή μόλυνση, οδηγώντας στην πεποίθηση ότι το αλάτι Ιμαλαϊων αποτελεί την πιο αγνή μορφή αλατιού στη γη.

Σήμερα, συλλέγεται χειρωνακτικά από τα βουνά και έρχεται στο πιάτο μας.

Το αλάτι Ιμαλαϊων λοιπόν, θεωρείται το αλάτι με τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε 84 ιχνοστοιχεία και αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι προσφέρει τα εξής:

  • Αναζωογονεί τα κύτταρα
  • Ρυθμίζει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα
  • Απομακρύνει τις τοξίνες
  • Κάνει ομαλότερη την πέψη
  • Ρυθμίζει την πίεση
  • Ελαττώνει τις μυικές κράμπες
  • Συμβάλλει στην καλή λειτουργία του αναπνευστικού συστήματος
  • Μειώνει τις διαταραχές του ύπνου
  • Ρυθμίζει την πίεση
  • Συμβάλλει στη σωστή κυκλοφορία του αίματος

Παρόλα αυτά, λέγεται ότι το αλάτι Ιμαλαϊων υπολείπεται σε κάτι πολύ σημαντικό για τον ανθρώπινο οργανισμό: ιώδιο.

( Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι, εάν αναλογιστεί κανείς ότι το συγκεκριμένο αλάτι είναι θαλασσινό, »φυλακισμένο» εκεί, στους πρόποδες των Ιμαλαϊων, θα συμπεράνει αυτόματα ότι στην πραγματικότητα περιέχει ιώδιο )

Και εδώ υπεισέρχεται η σημαντικότητα του φυσικού θαλασσινού αλατιού, το οποίο περιέχει μεταξύ των άλλων, πολύ σημαντικών, 92 ιχνοστοιχείων και ιώδιο. Και ενώ περιέχει λιγότερο ιώδιο από το επεξεργασμένο- ραφιναρισμένο αλάτι ( στο οποίο το ιώδιο έχει προστεθεί ), στην πραγματικότητα οι άνθρωποι που ακολουθούν μια ισορροπημένη διατροφή δεν παρουσιάζουν έλλειψη σε αυτό το θρεπτικό συστατικό.

Να αναφέρω εδώ ότι το επιτραπέζιο- επεξεργασμένο αλάτι, έρχεται τελευταίο στη λίστα με τα προτεινόμενα αλάτια για τη διατροφή μας, διότι λόγω της επεξεργασίας στην οποία έχει υποβληθεί περιέχει μόλις 2 στοιχεία: Νάτριο και Χλώριο.  Η κατανάλωσή του συνδέεται με κατακράτηση υγρών, νεφρική υπέρταση και αύξηση της αρτηριακής πίεσης.

Και επειδή η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση, η τακτική που ακολουθώ είναι να χρησιμοποιώ καθημερινά αλάτι Ιμαλαϊων ( το οποίο απλά και μόνο επειδή εξορρύσεται από τη γη, σε αντίθεση με το θαλασσινό αλάτι που συλλέγεται από τις πλέον μολυσμένες θάλασσες και ωκεανούς, κερδίζει την πρώτη θέση στη διατροφή της οικογένειάς μου ) και ενίοτε φυσικό θαλασσινό αλάτι, λόγω του ιωδίου που λέγεται ότι προσφέρει.

Το βασικό που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι ότι οποιοδήποτε αλάτι και αν προτιμούμε, να το καταναλώνουμε με μέτρο.