Κινόα

Κινόα

Η κινόα είναι γνωστή για την περιεκτικότητά της σε πρωτεϊνες. Όχι όμως τόσο για την ποσότητα πρωτεϊνης, όσο για τον τύπο της.

Έχει την τέλεια ισορροπία όλων των 9 αμινοξέων που είναι απαραίτητα για τον ανθρώπινο οργανισμό. Αυτός ο τύπος πλήρους πρωτεϊνης συναντάται στα κρέατα και πολύ σπάνια σε φυτικές τροφές.

Περιέχει πολύ καλή δόση φυτικών ινών και σιδήρου.

Η κινόα είναι χωρίς γλουτένη και μαγειρεύεται πολύ εύκολα και γρήγορα.

Τα πιο γνωστά είδη κινόα είναι η λευκή, η κόκκινη και η μαύρη, οι οποίες δε διαφέρουν τόσο στη γεύση, ούτε στα θρεπτικά συστατικά. Η λευκή όταν μαγειρεύεται γίνεται αφράτη, ενώ η κόκκινη και η μαύρη έχουν πιο τραγανή υφή και οι κόκκοι δεν κολλάνε τόσο πολύ.

Η βασική λεπτομέρεια που θα πρέπει να προσέξουμε όταν μαγειρεύουμε κινόα, είναι ότι θα πρέπει να την ξεβγάλουμε καλά σε τρεχούμενο νερό, διότι αλλιώς πικρίζει.

Βράζεται σε αναλογία 2:1, όπως το ρύζι ( δηλαδή 2 μέρη νερό, ένα μέρος κινόα ) και τη ρίχνουμε σε νερό που βράζει.